Para Pengikut..

Saturday 10 April 2010

Lagenda Budak Setan

Dah banyak orang bercakap pasal Lagenda Budak Setan ni. Filem yang bakal ditayangkan adaptasi novel yang pernah 'berhantu' satu masa dulu. Lagenda Budak Setan nukilan penulis terkenal Ahadiat Akashah. Haha.. Ingat lagi zaman sekolah rendah akak saya bace novel Budak Setan I, dan ade pulak sambungan II n III. Saya pun juin jugak bace. Konon-konon berhobikan suka membaca la tika itu. Hee. Masuk sekolah menengah novel-novel tu dilagendakan. Dan abang saya pulak yang beli. Seronok bace. Eh! tipu..Sedih sebenarnya. Then kuar pulak Katerina. Owhh!! Lagi excited mahu baca. Bukan Budak Setan je saya suka baca. Banyak lagi novel beliau saya baca. Sangat tertarik dengan jalan cerita setiap novel beliau. Balak Blues, Matilda, Sekuntum bunga Sekeping kad Seraut cinta (yang masih ingat). Dan bila dapat tahu Lagenda Budak Setan bakal difilemkan saya sangat teruja. Trailernye saja sudah menyentuh hati sensitif saya. (sila google Utube). Dan saya rasa Farid Kamil dan Lisa Surihani sangat sesuai membawakan watak Kasyah dan Ayu. Saya Sokong!!! Cepatla citer ini keluar. Suda tidak sabar mahu menontonnya..=D

''Hold me now, touch me now
I don't want to live without you''

6 comments:

  1. Salam, saya sebenarnya sedang mencari novel lagenda budak setan yang telah dikompilasikan. Boleh saya tanya berapa harga buku yang dikompilasikan tu? Sebenarnya novel tu dikompilasikan daripada berapa novel? Ada yang kata 3, ada yg kata 6. Berapa muka surat novel yang telah dikompilasikan tu ya? Saya sebenarnya keliru sebab ada pelbagai versi novellagenda budak setan. Harap boleh beri jawapan ya. Terima kasih....

    ReplyDelete
  2. salam mariam elias..=)

    owhh..yg ade dlm simpanan sy sgt lame da.kondisi pn dah uzur. so xtau berapa hrganya skrg. rasanya combine 4 buku. buku i-iii pasal kasyah n ayu n buku iv ade part katerina..=)try la tnye kt kdai buku kot2 de lg stok..=)

    ReplyDelete
  3. opss..tertinggal..buku ni ade 968 m/s..=)

    ReplyDelete
  4. Hai. Saja inginkan kepastian. Novel LAGENDA BUDAK SETAN ni complete kan dari percintaan Kashah - Ayu - Katerina? Sebab ada yang kata first novel diorg baca is BUDAK SETAN.

    Saya memang dah penah baca novel AA LBS ni (tapi cover dia dah takde tapi still nama Kashah, Ayu, Azmi, Katerina ni wujud) dan halaman muka suratnya 900+ walaupun saya tak baca semua helaian buku sebab buku dah carik2 bulu ayam punya kondisi. Hehehehe. Tak tahu la novel yg saya baca tu betul LBS ke or novel AA yg lain. Huhu...

    Saya ni baru je tempah online novel LBS, harga RM21.90 je. Takut gak novel dia tak lengkap or tak memuaskan hati sepertimana novel yang saya baca 8 tahun yang lalu.

    ReplyDelete
  5. hai Noi..=)
    btollah kalau de watak kasyah,ayu,azmi n kate 2 citer LBS la..=)..wahh..de lg stok dia erk..kt mane tmpah??ngn sy kondisi suda uzur sgt da..=)

    ReplyDelete
  6. Still pending lagi. Dijangka sampai buku tu pada 23/6 nanti. Beli kat MPHOnline je sebab semalam try call MPH kat area KL / Sgor ni semua kata LBS dah habis stock, kena tunggu stock baru tapi check kat MPHOnline buku tu still available untuk ditempah :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...