Para Pengikut..

Wednesday 16 February 2011

Budak nakal zaman sekolah.

Assalamualaikum..

Hari ni mood mengimbau kenangan silam. Korang masih ingat ke budak paling nakal zaman korang sekolah dulu? Tahap mana kenakalan dia. Pernah ke dia buat nakal kat korang? Hari ni saya nak cerita tentang dua orang budak nakal zaman sekolah dulu-dulu.

SEKOLAH RENDAH

Sekolah saya dekat jer dengan rumah. Lebih kurang setengah km plus-plus. Kalau jalan kaki dalam 10 minit la. Naik basikal 5 minit sampai dah. Zaman saya sekolah dulu takde la dimanjakan sampai mak ayah hantar atau naik van ke sekolah. Lagipun saya bukan orang senang. Saya dengan kawan-kawan satu kampung jalan kaki ramai-ramai.

Pasal budak nakal nie masa tu saya Darjah 6. Bangunan yang menempatkan kelas saya tiga tingkat. Saya level paling bawah. Level kedua ada library dan bilik muzik. Dan level paling atas ada lagi kelas-kelas darjah 6 yang lain termasuk kelas budak nakal ni. Semua orang kenal dia dan majority semua budak2 perempuan takut dia pasal dia suka kejar budak perempuan dan kalau dapat dia akan peluk!! Waaaaaaaaa.

 Kalau kena kejar memang nangis tak ingatla. Dia nie gemuk dan kalau pandang perempuan suka pandang lama-lama. Jadi nak lintas kelas dia memang automatik jalan laju-laju macam larian jalan kaki. Saya selalu jugak la naik tingkat 3 pasal kawan sekampung saya kelasnya kat situ. Nak tak nak time nak melepak jumpa kawan lintas je la kelas budak nakal tu.

Suatu hari nak dijadikan cerita saya naik tingkat 3. Betul-betul naik tangga paling atas tiba-tiba tersembul budak tu dari pintu kelas dia yang paling hujung. Dia pandang dan kejar. Maakkkk!!! Pusing turun tangga macam kena kejar anjing. Sumpah memang jantung macam nak luruh. Takut sangat. Saya lari masuk library dan dia turut kejar. Pastu main hide and seek dalam library. Mungkin dia bukan jenis ulat buku . Tak sampai satu minit dia berlegar-legar terus dia keluar.

 Saya tunggu sampai ada cikgu nak keluar library terus saya follow cikgu tu. Huhu. Memang menyeramkan la. Baru-baru ni saya ada ternampak budak nakal ni kat pasar. Muka tak berubah. Sebab trauma tak hilang lagi terus saya sembunyi intai dari jauh. Nampak jer dia blah baru saya keluar dari tempat persembunyian. Haha.

SEKOLAH MENENGAH

Sekolah menengah saya sekolah Agama. Ada asrama. Tapi bukan asrama penuh. Ada la sorang mamat nie. Nakalnya ya ampun..Tuhan saja yang tahu. Nakal sekolah menengah ni lain macam la sikit kan. Dia selalu ponteng sekolah, datang lambat, hisap rokok, ponteng zuhur berjemaah..macam-macam lagi la kenakalan yang dia buat.

Nak dijadikan cerita suatu hari saya bawak bekal. Bekal pisang goreng. Then pagi tu semua budak-budak kelas keluar pergi bengkel Kemahiran Hidup. Yer ke?? (tak ingat sangatla saya). Masuk jer kelas lepas waktu Kemahiran Hidup tu saya perasan ada sesuatu atas papan hitam. Siap ada conteng-conteng papan hitam lagi tu.

Korang tahu apa jadi? Budak nakal tu letak bekal pisang goreng saya atas papan hitam. Memang kaw-kaw kena sumpah seranah. Apa dia ingat saya tak cam tulisan dia?
Siap tulis dengan anak panah macam atas tu. Memang geram macam nak baling kasut kat muka dia. Pastu masuk lagi 2-3 orang budak nakal lain sambung menconteng papan hitam. Hape korang ingat tu chat room ke? nasib baik jugak ada hero penyelamat dalam kelas tu. yeay!

okeh. Malas dah mengimbau kenangan. Tapi sebenarnya kenakalan diorang la yang buat saya tersenyum sorang-sorang teringat kenangan dulu-dulu..=)




7 comments:

  1. hu3... bebudak dulu nakalnye x same dgn bebudak skrg..
    zaman saye skolah dulu kwn2 letak lipas atas kerusi saye.waaaaaaaaaaaaaaaaaa..!!!

    *eh, lupe nk bg salam kat awak, nice blog;)*

    ReplyDelete
  2. Hahaha..gile r...psiko gile..kejar dak pompuan pas 2 peluk

    ReplyDelete
  3. nuzul: waaaa..lipas..gelinyerrr!!

    btw,thankz singgah..=)

    ReplyDelete
  4. misz sheyla: haha.tau takpe.gila psiko..

    ReplyDelete
  5. pelukan tedi bear tu..tak suke ke? kahkahkah

    ReplyDelete
  6. kecik2 dah pandai peluk .hehehe

    ReplyDelete
  7. Nobita : itu tedi bear bernyawa..dapat bgerak..seremmm..hee

    nelly : tu la pasai. mane ntah dia belajar..huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...