Para Pengikut..

Friday, 25 March 2011

Berapa minit sehari korang keluarkan peluh?

Siapa malas sangat bersenam keluar peluh tu meh sini nak membebel seguni.

Korang nie pemalas betul nak bersenam yer. Dah la pergi kerja naik kereta pasang aircond, dalam opis pun pasang aircond. Kesianla peluh cari jalan keluar tak jumpa. Saya tahu la korang sibuk mengadap kerja menimbun-nimbun di opis, tapi kena excersice jugak biar keluar peluh. Biar keluar toksin-toksin yang tak diperlukan dalam badan korang.

Okes.
Khas buat yang buat-buat sibuk di opis mari kita sama-sama keluarkan peluh yang tak diperlukan!

PERTAMA Kalau biasa pergi opis naik kereta pasang aircond cuba sekali sekala bukak tingkap ambil angin semulajadi. Lagipun sebelum jam 9 matahari bekalkan vitamin D.

KEDUA Kalau biasa naik opis dengan lif. Apa kata sekali sekala korang naik tangga. Agak-agakla nak naik tangga sampai level 20. Tak pasal-pasal pitam kehabisan oksigen.

KETIGA Ada sesetengah perangai suka sangat mengarah :
 'tolong switch on lampu jap',
 'telefon tu wei, ko angkat la wei'
'customer datang tu, kau pergi bukakkan pintu jap'
..dan arahan sewaktu dengannya.
Apa kata lepas ni jangan sibuk mengarah-arah orang lain. Apa kata korang sendiri bangun pergi switch on lampu, angkat telefon atau bukakkan pintu. Sekurang-kurangnya keluarla jugak peluh setitik.

KEEMPAT Kalau korang berperangai suka jer mintak opismate tapaukan nasi, pisang goreng atau apa-apa jer, apa kata lepas nie korang pergi beli sendiri. Boleh jugak keluarkan peluh. 

Ok. Dah. Sekarang ada berani keluarkan toksin dalam badan tuh?? 

4 comments:

  1. selalu kua peluh kt tiyak time wt keje kt opis...ngahaha.

    ReplyDelete
  2. Syafiqah: wah..gud2..=)

    ReplyDelete
  3. wek abg ja4:00 pm

    point keempat xtahan tu..keh3

    ReplyDelete
  4. wek abg ja : Hahahaha...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...