Para Pengikut..

Tuesday 2 August 2011

Bila bazar Ramadhan wujud sebelah opis

Salam uolls.
Yer. Serius tiada tipu menipu. Bazar Ramadhan dibuka betul-betul sebelah opis saya. Sebelah parking kereta dengan jarak boleh melaung panggil tuan gerai jual air tebu kat bazar tersebut dan didengari secara jelas. Yer. harusla nafsu membuak-buak untuk pergi bazar setiap kali nak balik. Begitukah opis mate sekalian? 
Haha.
Tipu.
Sebab syaiton diikat Ramadhan ini jadi tiada suara-suara halus untuk mengoda-goda suruh beli itu ini dan akhirnya membazir itu ini. Saya cuma beli menu yang betul-betul teringin nak makan. Yer. Tadi saya beli MURTABAK. Saya suka murtabak sejak mula-mula pandai berpuasa. Masa kecik-kecik kalau banyak juadah terhidang depan mata waktu nak berbuka termasuk murtabak..menu inilah yang akan sold out dulu. Kalau beli murtabak tak perlu risau membazir sebab nescaya akan habis. Balik terawih bukak tudung saji memang dah takde piring berisi murtabak. Sekian.
Eh.
Tapi apesal bila masing-masing dah besar menggalah mengalahkan saya murtabak dah macam dilupakan. Yer. Tadi balik terawih murtabak masih ada. Maafkan saya murtabak bila kamu terpaksa bersaing dengan ayam golek madu yang dibeli oleh HafizHafizol. Potong betul HH. Time saya beli murtabak la dia pegi beli menu meleleh tu. Semua makan ayam golek hingga murtabak terabai. Ok. Fine. Lain kali saya beli satu saja biar kita semua berebut-rebut. Enam kali empat dua puluh empat siapa lambat dia tak dapat. Huh!
Seplastik murtabak.

Takdela meriah sangat pon sebenarnya.
Mungkin ramai tak tahu kewujudan bazar ni.

Tengok. Dekat jer dengan opis.

Lepas beli boleh riang ria berjalan tanpa manusia bersesak-sesak.
Saya harap esok hari tiada lagi menu bazar berlegar-legar di kepala. Itu saja.
Bye.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...