Para Pengikut..

Monday 21 January 2013

Hujung minggu dan mihun goreng.

Salam uolls.

Weekend yang lalu. Biasalah. Weekend adalah masa untuk berehat sepuas hati setelah seminggu bekerja. Tapi bagi kaum isteri weekend adalah keje untuk part time pulak kan. Maksudnya tak sah kalau weekend tu adalah masa untuk menjadi buaya berjemur jer tanpa buat apa-apa. Tapi weekend la hari maha sibuk. Ehceh. Sibuk la sangat kan.

Ofcos la breakfast akan jadik brunch. Sebab en.beliau tak breakfast. So, saya pun malas la nak makan sorang-sorang macam bujang la pulak kalau makan sorang-sorang kan. Takde feel. Sementara tunggu tengahhari mari kita mengerjakan rumah.

Mak dah call siap-siap suh g masak kat rumah dia. Sebab mak ngan ayah pegi Kelantan. Jadik saya pakat dengan akak untuk masak n makan tengahhari rumah mak ramai-ramai. Sebelum ke rumah mak mari kita brunch dulu.

Eh. Eh. Bukan ke tadi nak sembang pasal mihun goreng kan? Ada orang panggil bihun goreng kan. Saya kureng sikit makan mihun goreng. Seyes kurang menggemari. Maksudnya kalau ada beberapa menu termasuk mihun goreng, ia tak kan jadi pilihan pertama saya. Maapkan saya mihun goreng.

Rasanya masa kecik-kecik dulu saya makan jer. Cuma mungkin bila dah besar ni nafsu makan berubah kot. Muahaha. Pertukaran hormon la konon-konon. Tapi dah en.beliau pulak dia suka mihun goreng. Nak tak nak goreng la jugak. Tapi perasaan goreng mihun tu tak sama macam goreng mee goreng. Haha. Kurang feel di situ ya. Kalau mee goreng pulak masakan kesukaan jugak la kan.

Hujung minggu tak tahu nak masak pe. So en.beliau cakap goreng mihun je la. Kang nak g makan nasi rumah mak pulak (ewahhh. makan aje yer. gudbye selim). Pastu tilik dalam peti ais ada lebihan mee. So kita bikin mee+mihun goreng. Baru adil dan saksama. 


Eh. Tapi kalau makan mihun rebus or mihun sup or mihun tomyam saya suka jer. Pelik betul kan.

Ok. Kul 12 gerak ke rumah mak. Masak kat sana dan makan lagi. Siap bertambah-tambah lagi. Dah lama kan tak makan ramai-ramai macam tu..
^_________^


4 comments:

  1. betol. dah lama x makan ramai2 .. eh hehehe

    ReplyDelete
  2. HH : Taw xpe..cepat balik donggg..

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:47 pm

    saya pomm..hehe..

    ReplyDelete
  4. cik anon : Hehe..ape yg 'saya pom' tuh?heee..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...