Para Pengikut..

Sunday, 18 May 2014

Kisah tong gas

Salam uolls..
Akhirnya gas kat dapur habis jugak. Risau sangat gas ni lama tak habis-habis. Eh,gas tak habis pun nak risau kan. Risau sebab pertama kali gas habis kat rumah sewa 2nd ni. Mana nak tuju nak pegi beli. Nak kena angkut berdua ngan anak sedara tu ke. Huwaaa. Pasal gas pun boleh seteress tau tak.
Pertama kali beli gas bulan Januari 2013 masa kitorang start menyewa rumah 1st dulu. Eksaited kemain dapat beli tong gas. Ialah tong gas ni ibarat tiang dalam sesebuah dapur. Perkara yang terpenting la katakan.
Kemudian bulan Jun 2013 gas habis. Kemain ingat tau. Haha. Masa tu en.beliau ada. Dia la yang angkut bawak turun. Beli kat kedai tingkat bawah tu je pun.
Kemudian Januari 2014 berpindah ke rumah 2nd ni. Still tong gas yang sama tidak berganti. Akhirnya semalam habis jua. Kiranya nak masuk setahun jugak la kan. Eh, ye ke idok ni asben?? Ke awak pernah beli tong gas tanpa pengetahuan sy?
Tadi balik kerja plannya lepas maghrib nak ajak anak sedara pegi beli gas. Tunggu kat dapur kot-kot ada yang lalu lalang boleh tanya kat mana ada jual tong gas.
Tiba-tiba tuan rumah lalu nak pegi masjid. Terus tanya tuan rumah. Dan-dan dia pegi rumah sebelah mintak tolong ngan cucu dia.
Alhamduliah. Dapat jiran yang sangat concern, baik hati. Yeay dah dapat masak lagi.

8 comments:

  1. wah.alhamdulillah..dapat jiran yang baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hani : tula.kalau tak penat jugak nak angkut tong gas tu.huhu.

      Delete
  2. serius ah satu tong gas satu tahun je?? macam jarang masak je... hahahah. gurau jee

    ReplyDelete
    Replies
    1. izzati : kan.betol ke.kita pun konpius ni.masak hari2 rajin gilew kot.hahaha.

      Delete
  3. buat la entri tips penjimatan gas memasak pulak. haha

    ReplyDelete
  4. HH : Bhahaha. Nantikan okey.

    ReplyDelete
  5. terus rajin yer - jiran yg perihatin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Delimasari : insyaAllah.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...