Para Pengikut..

Wednesday, 21 September 2016

Aidiladha 2016

Salam uollss..
Aidiladha taun ni kat umah sendiri jer. Dan takde nak berbaju raya la yer. Kita pakai baju tshirt je hari raya. Hahaha. Biasanya Aidiladha kampung saya takdelah meriah sangat pon. Yang bezanya adalah nanti ada orang datang rumah hantar daging. Kiki.

Budak boolat mami ni nak masuk 9 bulan dah. Aktif ya amatttt. Cepat lah boleh berjalan berlari nak. Mami tak sabo nak kejor awak. Haha.


Eh apeni gambar berterabur. Ni hari apa entah. Daniel tido rumah tok ada buai. Seronok la yer tido dalam buai tu sampai dua jam tido. Lena sangat. Ramai pulak kakak-kakak sepupu dia balik. Asal buai bergerak je terus dorang ayun balik. Sampai 2 jam tido. hehee.


Ok. Ni kot raya Aidiladha 1st. Lama tak stand dik. Nampak macam nak joget-joget pun ada Daniel neh. Haha.


Eh, ni macam nak mengeliat pulak.


Raya 1st saya masak mee kari. Rekues by asben. Beli mee 3 bungkus je. Ngam-ngam habis ajak semua adik beradik makan kat rumah.


Raya ke2 buat korban lembu ayah. Dua bahagian daging untuk akikah Daniel. Tiap kali kenduri ayah, mak ngan adik-beradik je yang masak. Ditolong oleh jiran sebelah rumah. Alhamdulillah gulai lauk semua ngam-ngam je. Takdelah membazir.


Auuucakkk. Hehe. Bangun tido muka mamai-mamai lagi. Konpius nak sambung tido ke nak bangun dah. Haha.


Saya perah santan. Haha. Pastu g siang daging, kupas bawang. Ramai anak-anak buah dah besar jadi anak dara. Harap diorang je ramai-ramai pakat kupas bawang semua.



With adik ipar dan biras. Mak ayah mertua tak dapat datang. Gambo tak banyak sangat pon. Mami sibuk duk kelek anak. Haha.

Alhamdulillah. Dah selesai akikah Muhammad Daniel Asyraf bin Mohd Zulriduwan.

1 comment:

  1. lama dok makan mee kari awok buat kikiki

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...