Para Pengikut..

Klik Me =)

Wednesday, 30 September 2009

Aku Seorang Penonton..

"Burung ape?"tanye si anak
"Burung murai"..jawab si ayah..
"Burung ape?"..tanye si anak lg tanpa ragu..
"Burung murai nak"..jawab si ayah tanpa jemu..

Ingat lg kan dialog iklan neh. Iklan raya yang menyentuh sanubari. Tersentuh ke?ade la sikit.
But dis time,aku bkn nak bicara soal spesis burung dalam iklan itu..tapi spesis burung yang menganggu gugat suasana hentian bas MBKT..sape2 warga tganu atau penah datang tganu n hentian bas MBKT mesti penah alami apa yg aku katakan..menjelang matahati tbenam hinggalah terbit esok harinya..bribu2 atau mungkin bjuta-juta spesis *burung hitam blegar2 dibumbung stesen bus..seolah2 mngadakan rusuhan anti keganasan. Amat bingit sekali..sebenarnya dah lama aku tak mhadapi situasi sebegini lepas musim balik kampung ku berakhir..tp semalam kebetulan plak tngu bus yg tak kunjung tiba..dan dapat dilihat olehku makin btambah saudara2 ia..
















Ditepi atap ialah barisan ia2 bjemur..2 tak campur lg yang duk bwh atap..atas atap..n bngunan yg bdekatan...



















Mula2 pelik jugak aku tengok ramai owg amik gmbr suasana petang itu. So aku sebagai penonton tumpang menonton.
Kelihatan seorang photographer mundar mandir disbrg jln mencari perspektif yg gempak utk shot gmbo cun(tiada dlm gambar).Lori MBKT dtg dgn krew2 beliau n segala alat2 utk melancarkan perang..Aku mula berkira-kira mungkin mereka bercadang untuk menghalau burung2 2 semua..so pity..















Lampu dipadamkan..senyap 5saat..then kembali bingit..Actually aku pon xtau ape motif lampu dipadamkan..adehla..Aku hanya penonton.




















Anak panah menunjukkan sejenis peralatan (ibarat meriam jer aku tengok) yg bakal digunakan utk mhalau burung2..
Tiba,abah k.siti dtg..so tak sempat kami mgetahui agenda seterusnya yg akan dilakukan oleh krew2 MBKT...mungkinkah malam2 esok n seterusnya burung2 ini akan mbuat rusuhan ditempat len pula??

*burung hitam = Actually aku xtau apekename spesis burung tu..pasal warna hitam..aku kasi nama burung hitam la.. ohoho..

Tuesday, 8 September 2009

Ramadhan..mengamit kenangan..

Ramadhan..mengamit kenangan masa dulu2 kan..lau ingat time berpuasa mase kecik-kecik dulu lagi best kan..

1. Senaraikan lima juadah berbuka yang paling menyelerakan bagi anda dibulan Ramadhan

-Nasi kukus

-Bubur lambok

-Puding gula hngus

-Ikan pari bakar cicah air asam

-Popia goreng

2. Hee…pernahkah anda curi2 makan atau minum waktu bulan Ramadhan?

Opss..ngaku neh..pernah mase 9thn..akhibat keletihan sebab asyik main kejar2..balik umah mandi n tersengaja minum air paip..rase mcm air anggur jer..hehe..lepas 2 tak buat da..=p

3. Kenangan berbuka puasa yang paling anda tak boleh lupa?

Paling tak bleh lupe bile berbuka puasa bersama kwn2 di usm..pegi bazar ramai2 beli juadah.kumpul penuh satu bilik..hidangan wajib ialah puding gula hangus..huhu..

4. Apakah aktiviti anda pada hujung minggu di bulan Ramadhan?

Bangun sahur pastu solat then tido..bangun tido kemas umah..tengok tv..tengahhari tido kejap pastu sambung tengok tv.petang duk dapur..sekian..

5. Pernahkah anda menyambut Ramadhan di perantauan?

Pernah di Kedah dan Penang. Huhu..Paling tak bleh lupa puasa dalam bas sehari sebelum raya..satu kelegaan bila sampai umah dapat berbuka bersama family.

6. Pernahkah anda main mercun? Pernah tercedera ke?

Masa kecil selalu jugak r tumpang main mercun dengan abang2, adik laki n jiran2..tapi tak pernah lagi la tercedera..hee..


insan terpilih yang akan jawab tag versi Ramadhan ini:

ARNAMEE

p/s:nie bukan hutang taw nem..=p

Thursday, 3 September 2009

untitle

dh lame x m'update...sunguh bz ke aku neh??smpai xsmpt msj2 kwn2..xde byk mse utk dr sndiri??huhu..hari nie dh 13Ramadhan..nk buke pe r ari nie?huhu..nk NASI KUKUS...huhuk...xpe yer myBlog..nti next week de mse sy update awk..=p



p/s : wat kwn2..adikku cyg..sowi lau lme xmhntr berita harian..even jauh dimata,dimsj, n dipendengaran..korang tetap fiza ingat owez..=p
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...