Para Pengikut..

Klik Me =)

Tuesday, 3 April 2012

Trip to Cameron Highland : Part 2


Salam uolls.

Sila rujuk entri PART 1 dulu sebelum baca entri ini hokeh.

Sekarang jom kita petik stoberi kat kebun. Sori lupa nama dia apa. Strawberry Farm ek. Ke hape ntah?

Sebelum pegi Cameron dengar-dengar orang cakap kalau petik stoberi tu harganya agak mahal berbanding beli kat pasar brinchang atau beli kat gerai tepi-tepi jalan tu. Tapi silalah masuk kebun stoberi tu petik sendiri kecuali belakang rumah korang dah ada kebun stoberi kan. Auwww. Suwet tau kalau belakang rumah ada kebun stoberi. 
'Mak nak g mana tu bawak bakul tu?'
'Nak pegi belakang rumah petik stoberi'
^_________________^

En.beliau sangat excited nampaknya. Lari laju-laju bawak bakul berisi gunting. Ingat nak kemana rupanya nak tanya abang jaga kebun tu line mana stoberi yang manis-manis. Weeeee.

Pastu melillau-lilau mata cari mak dan bapak stoberi. Isteri disebelah diabaikan. Fine.

 Nyummy. Bestnya kalau ada kebun stoberi belakang rumah hari-hari saya pergi petik. Bye.

Orang ambil gambar pun langsung tak pandang. Sampai hati awak stoberi. Dengki tau.

Dah dah la tu awak. Giliran saya la pulak.
^________________^

 Haha. Eh jap. Apa yang lawak sangat masa ni ha?

 Yeah!! Finally saya dapat bakul dan gunting. Tapi nak petik jer en.beliau cakap stoberi tu masam, kecil, tak manis. Ok. Fine.
 Nah ambik. Awak je la petik. Kita tengok nanti masam ke manis.
 Ni bau manis ni. En.beliau, konon-konon pandai la awak kan. Nak tau masam ke manis dengan bau jer. Tak payah balik Terengganu. Duk dalam kebun ni keje petik stoberi. Bye.

 Gambar dah tak ikut masa dan turutan yang betul sebab terlalu banyak gambar.

 Penyibuk. Asyik ada jer wallpaper hidup kat belakang.

 Ni agak-agak dah boleh petik ke awak?

 Hasil yang berjaya dituai. Jom kita balik.


 Macam-macam spesis makanan berasaskan stoberi ada. Ada biskut stoberi, jem stoberi, air stoberi macam-macam.
En.beliau sila kawal diri awak. Ini untuk budak-budak la bukan untuk awak.

Bersambung di entri Part 3


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...