Para Pengikut..

Klik Me =)

Friday, 18 December 2009

AZAM


*ini tiada kaitan dgn entri*

Entri ini ditulis pada 1 Muharram 1431...


Bcoz hari ini sudah melangkah ke tahun baru islam, aku rasa mungkin aku perlu tulis sesuatu tentang azam??-->sangat skema..

Aku rasa azam nie adalah sesuatu yg +ve. Mcm seorang peragut berazam untuk tidak lagi meragut. Itu mungkin boleh dijadikan azam. Kalau seorang peragut berazam untuk mendapatkan hasil ragut lebih banyak tahun mendatang ini. Errr..patut ke kita namakan ia AZAM??? Dan mungkin kita perlu berazam sesuatu yang mudah dihitung kira. Seseorang berazam mahu berjaya dalam hidup. owhh...Setiap orang mahu berjaya dalam hidup. Seorang peragut pon mahu berjaya dalam kehidupan ragutnya.

*iklan*
Perasan tak dah 5 kali aku ulang perkataan ragut nie. Dengan maksud lain aku amatla sensitif dengan mereka. Akhir2 nie banyak jer aku dengar kes ragut nie melibatkan orang sekeliling yang aku kenal. Takut jugak..*-*

Sambung lagi..

Untuk tahun lepas dua perkara yang aku azamkan. Tercapai ke??

1. Nak dapat keje yang ala2 tetap. Kerja apapun asalkan aku tidak keboringan di rumah.
-Alhamdulillah..suda tercapai.

2. Nak dapatkan P untuk moto+kereta.
-Haha.. Yang ni masih belum tercapai. Tiada masa yang cukup dan tiada perkara yang mendesak untuk amik P. Dan masih selesa berkenderaan awam..=). Jadi ini akan dijadikan azam untuk tahun baru ini.. GoGo..

Untuk tahun ini pula. Azamkah??

1. Disiplin.
-Yerp!aku kurang disiplin. Tahun ini kena jadikan ia azam supaya lebih serius..keke. Disiplin untuk menyimpan duit.=) Mungkin perlu disertakan target. Hmm..Sy berazam untuk tahun ini ingin menyimpan duit more less RM2k..=)..GoGo..
*Syhhhh..Duit untuk persiapan kahwin..

Mungkin itu sahaja untuk entri azam ini. Kalau ade lagi azam lain mungkin aku edit lagi..=)

2 comments:

  1. Wah, selamat menunaikan azam baru. Anem jamin akak akn memiliki lesen dulu sebelum ku- huhu.

    ReplyDelete
  2. huhu..belum pape perancangan lagi dik..sy shibuk..n susah mik cuti..ades..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...