Para Pengikut..

Thursday 22 August 2019

#dapurizafiza

Salam uollss..

Hari tu pernah tengok posting kat group FB MAHN. Semua follow kan group ni kaum-kaum wanita sekalian. Kiki. Ada sorang mamat tu cakap "isteri yang baik adalah isteri yang bangun awal masak untuk suami" macam tu la lebih kurang statement dia. Sentap tau. Memang berduyun-duyun la kecaman dia dapat. Hahha. Saya akui memang jarang masak breakfast. Pagi-pagi rushing dengan anak. Anak pun bangun lewat tak breakfast kat rumah. Nampaknya start sekolah tadika tahun depan mami kena train diri mami untuk masak breakfast yang berkhasiat untuk anak mami. 

Asben pun memang jenis tak breakfast awal-awal pagi. Biasanya breakfast kul 10.00 pagi ke atas. Pastu japgi nak masak lunch pulak. Adoi. So sekarang jarang dah nak breakfast masak kat rumah. Biasanya makan kat kedai jer senang settle. Tapi tengahhari saya akan pastikan masak jugak kat rumah. Yelah. Hidup pjj macam ni lah. Weekend jela dapat spend time makan semeja ikat perut suami dan anak =)

Kadang-kadang letak kat instagram dengan #dapurizafiza. Nanti bosan-bosan bukak hashtag tengok gambar-gambar yang kita masak. Tu makin membuatkan kita selalu rajin dan semangat untuk sentiasa masak. Ceewahhh. Takpelah masak biasa-biasa pun. Deco pun biasa-biasa. Yang penting masak dari hati =)








Selamat menjamu mata. Jom follow ig saya @noorhafizahmusa


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...