Para Pengikut..

Friday 23 July 2010

Riang hati dikongsi bersama

Mari berbicara dengan gambar..

-Itik dan adik-beradiknya-
Itik pemberian Syahida Akmal sebelum berangkatnya dia menuntut ilmu di Shah Alam. Itik ini sangat comey dan bila menatapnya lama-lama rasa seronok jer macam tengok seorang baby. Kan boleh buat kita seronok dan tenang. Dan hari paling riang bila Sumayyah a.k.a penduduk paling sibuk di bumi SISE picit-picit itik (kamu pun tentu dah terbayangkan bunyi itik mainan) menandakan lunch hour. Dan sangat kelakar ok bila semua penduduk SISE hentikan kerja masing-masing untuk pergi lunch. Hahahaha.-->gelak kelakar sesungguh hati.


-Makanan laju di kedai beraircond sejuk-
Fast food semua orang suka. Kalau diMelayukan menjadi makanan laju. Mungkin laju untuk menyiapkannya. (Jadi salahkan service kalau makanan lambat sampai). Dan lambat-lambat untuk menghabiskannya untuk menikmati keriangan rasa. Wah! kalau makan ketika reunion lagi bertambah-tambah lamanya. Dan kalau makan bersama insan tersayang jangan berlakon watak gadis ayu yang sopan. Makan dengan bersungguh-sungguh. Yang penting perut lapar perlu diisi. Makan jangan pandang belakang atau kiri kanan. Kecuali bila terasa ada yang mencuri. Klik!!



-Drift-
Aktiviti riang untuk yang menyertai dan juga yang menonton. Apa motif riang tengok drift? Ntah! Tiada jawapan pasti. Mungkin bukan keriangan tapi kepuasan. Yes! Puas bila dengar bunyi tayar bergesel dengan jalanraya bila melalui selekoh tajam. Lalala. saya terjemahkan ia seperti drift di lebuhraya lagaknya. Sebenarnya ini drift dalam litar. Drift selamat. Siap pakai helmet ok!


-Gambar seperti beratur tunggu giliran jumpa doktor di klinik desa-
Sedangkan sebenarnya menunggu meeting start. Jadi mari tumbuhkan cambah-cambah keriangan dengan snap-snap gambar skema. Owh! Hp sangat menipu bila gambar jadi terlampau ceria sedangkan realitinya tidak ok!

-Saat wallet menjadi ringan-
Makan ramai-ramai sangat meriangkan. Kumpul semua anak-anak dan makan bersama-sama. Masa inilah peluang bergurau senda dialam nyata. Kerana ada antara mereka bukan dari kelas yang sama. Jadi pelung ini baik untuk bergurau senda selain sakat menyakat di FB. Sebab semua selalu saiko tanya soalan cepu emas..
"Bila nak makan nasi minyak cik??"
Jadi belanja makan nasi supaya lepas ni jangan sibuk-sibuk tanya lagi. Nanti saya belajar masak nasi minyak pastu saya bawak satu periuk untuk kamu semua. Lalala.. 

2 comments:

  1. yang tudung coklat nampak agk kritikal..suh doktor pgil die dulu.....

    ReplyDelete
  2. hehe..sume demam kura2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...