Para Pengikut..

Klik Me =)

Saturday, 10 December 2011

Entri sedikit emo.

Salam uolls.


Malam tadi saya dapat panggilan dari seseorang. Tanya tentang persiapan saya. Bila dia tahu saya nak buat pelamin luar rumah bisingla dia.

"Tak payah pelamin-pelamin. Tak penting pun pelamin. Buat yang wajib sudah."

Sebak hati mendengarnya. Mengalir air mata seorang saya. Saya tak mintak duit sesiapa pun untuk pelamin semua tu. Tak mintak pun ngan mak. Tak mintak pun ngan ayah. Tu semua duit saya sendiri. Saya dah tak tahu nak cakap apa. Kalau dia nak saya buat yang wajib saja buat je la akad nikah.

Tak payah kenduri besar-besar.
Tak payah sembelih lembu.
Tak payah majlis sambut menantu.
Tak payah bagi doorgift pada tetamu. Tetamu datang makan saja. Lepas salam terus balik.
Tak payah bawak hadiah, hulur duit, bergambar dengan pengantin.

Fine.
Kalau nak orang lain puas hati dengan majlis perkahwinan saya.
Saya akan turuti la kehendak mereka.

Now,
saya dah tiada semangat untuk ber-diy,
Tiada semangat untuk update pasal persiapan.
Tiada semangat untuk tempah pelamin.

Sob.


13 comments:

  1. loo..ape laaa....sapekah org tuh.dengki rasenye..abaikan je,,kite buat untuk sekali daam hidup tauuuuuuuu!!!

    ReplyDelete
  2. mama iqy : sobsob.tulah.nek pelamin sekali jer seumur hidup.xkan pelamin pon tak boleh.=(

    ReplyDelete
  3. macam tahu je sape org tu.. hehe.. relax je.. kau pakai duit kau kan, lagipun wedding nie hanya skali je seumur hidup.. x salah rasanya kalau nak wat semua 2.. :)

    ReplyDelete
  4. hafiz hafizol tahu ke?lalala.

    tu la.releks je.wat dop tahu je la.kan.

    ReplyDelete
  5. EIIIshh..k.sya geram tau org cmni...sbb k.sya dh bese sgt dgr org duk ckap tu ni...marah tu ni,x bg tu ni...k.sya pon kene ok!huu..tp, pedulikan je...bukan kiter mntk duit ngan dia pon....eleh!k,sya yg emo ok!!!huuu....slalunya mmg sdare2 laa yg ckap cmni..mse kita nk kawen, bila tau je de pelamin,mjlis potong kek,bgambar sakan ,outdoor lg(siap tmpah ftgrafer bagai), bg tu ni kat tetamu,haa..mula laa de yg x senang..ckap mmbazir laa..wat ala kdar dah la...mcam org kaya sgt je nk wat tu ni...fuh!!panassss weh!tp, k,sya balas je ' sy wat pe yg sy mmpu, bukan smapi brhutang2 nk wat mjlis kawen,duit bribu2 abis pn duit kita simpan ok!'...sabo ye fizah!tu sume dugaan je tu

    ReplyDelete
  6. kak sya!!!!


    wah.komen plg pnjg sy pnh dapat neh.ni dh mcm segmen lepas geram kt melodi neh.heee..

    btol la k.sya.apa yg kta buat ada jer org tak puas hati.yg pnting kita tak guna duit dia.=)

    thankz bg kata2 smgt.=)

    ReplyDelete
  7. abaikan aje orang macam tu dear ... anasir2 luar cam ni la yg akan merosakkan apa yg kita rancang .. sabar ok & keep it up ;)

    ReplyDelete
  8. biasa lah dugaan nak kahwin..nk dekat2 nnti lg byk kot. so sabooooorrr byk2. kalu rasa itu yg kita nak, pekak kn mata, buta kan telinga. buat jeee...xpayah fedulik org nk larang ke apa ke...:)

    ReplyDelete
  9. serigala maroon : huhu.tq dear 4 ur support.

    mieyza : pekakkan mata butakan telinga eh sis.heee..tq 4 ur support.=)

    ReplyDelete
  10. Anonymous2:21 pm

    sebak ati bc entri nie..cam sy plk nk naek pelamin..klau awk mampu ape slhnye kan..awk x mintak pun duit DIA kan..lain le awk kwin wat loan ngan DIA..mmg harus pun DIA nk mgamuk gtu.. jgn sedih2 tau..

    ReplyDelete
  11. puan anon: keep dis as secret.sobsob.

    ReplyDelete
  12. kamu! kecian kamu. sy bru terbace entri ni. ee, nyebok la org tu. x yah ikot die. yg nk kawen kamu.bkn die. nnt kalu ada ank die nk kawen, die nk wat meriah2, ckp blk bnde tu kat die.buat yg wajib je. hahahaha..*jahat ni*..btw, jgn la ilang mood berDIY.. :)

    ReplyDelete
  13. dida : tula u.sedey taw.=(..xpe2..btol u ckp.sy yg nk ken bkn dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...