Para Pengikut..

Wednesday, 22 June 2011

Dia bukan yang terbaik buat saya.

Sedih bila seorang kenalan ceritakan kisah hati yang tragis. Lama mengharap pada seseorang tiba-tiba dapat tahu dia sudah kepunyaan insan lain. Yer.


Saya bukan tak pernah lalui kisah tragis seperti itu. Dan pernah jer saya ceritakan dalam entri yang sudah-sudah. Bila insan yang saya harapkan untuk menjadi imam dalam rumahtangga sekelip mata jer hilang. Menangis berhari-hari. Sampaikan tengok public phone pun sebak dalam hati tika itu. Masa tu syukur dikurniakan roommate yang sangat baik hati, memahami saya. Acap kali dia dengar saya bersuara mengadu saat tekun mengadap buku makroekonomi “Edah, aku tak boleh studi. Aku teringat Salam” Tiba-tiba jer air mata mengalir. Andai saya keseorangan tika itu tentu jiwa sudah tak keruan. Fikiran jadi tak stabil. Jiwa jadi kacau. Alhamdulillah Tuhan kuatkan semangat saya. Saya fikir dari aspek positif. Mungkin dia kena bertugas di luar negara. Tak dapat hantar berita pada saya. Namun sampai sudah langsung tiada berita. Hinggakan saya terfikir bodohnya seorang saya andai terus mengharap pada dia. Dimulut saya berkata “Takpela. Tuhan pisahkan aku dengan dia mungkin kerana dia tak layak untuk jadi imam aku” Yer. Sebut berulang kali walaupun hati ibarat gelas terhempas pada batu. Memang sukar untuk dicantum semula. Memang tak kan dapat. Serahkan kunci pada pemilik lain supaya saya tak terus dibelenggu ingatan kuat buat dia. Saya pahat nota dalam hati. “Andai dia berjaya buat saya lupakan Salam, dia akan terus jadi pemilik kunci hati ini". Terima kasih Tuhan.

Buat kenalan saya..

Saya tahu kamu sedang berduka. Perit menahan rasa gundah. Tapi fikir dari sisi positif. Tuhan rencanakan sesuatu ada hikmah tersembunyi. Kamu teman yang baik. Dan akan berteman dengan seseorang yang baik juga. Dia bukan yang terbaik untuk kamu. Dan satu hari nanti tentunya Tuhan akan pinjamkan kamu seseorang yang terbaik buat kamu. Cinta tak perlu dicari, ia akan datang sendiri.

4 comments:

  1. Allah akan menemukan kita dengan orang yg salah sebelum pertemukan dengan org yg btol2 utk kita..b strong k :)

    ReplyDelete
  2. fizah!!suke entry ni! fizah leh tulis novel la..ayat power! hehe

    ReplyDelete
  3. wani : ade2 saje kamu yer..heee..

    nurul nadia : Betul. Harus kuat.=)

    ReplyDelete
  4. wani : ade2 saje kamu yer..heee..

    nurul nadia : Betul. Harus kuat.=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...