Para Pengikut..

Klik Me =)

Monday, 20 May 2013

Masak sempoi asal mengenyangkan

Salam uollss..

Tajuk entri nak menyedapkan hati sendirik. Muahaha. Eh, sebenarnya entri ni berhari-hari duk dalam draf kan. Sempat upload gambar jer. Lepas tu tiba-tiba membizi kan diri. Terus bersawang dalam neh. Hakhak. Hari ni lega sekejap sebelum membizikan diri dua minggu akan datang. So, sekarang sementara boleh tarik nafas panjang dua minggu ni boleh saya menari-nari bersama bestfriend di dapur tu tanpa raga ragu kan.

Ini adalah kejadian pada hari Jumaat. Saya tak kemana-mana pun. Mengerjakan rumah sepenuhnya. Basuh baju-lipat baju-jemur baju-sapu menyapu-mop lantai dan yang sewajibnya konpem la masak kan. Tunggu en.beliau jam 4.00 petang baru lunch. Dah la pagi tu tak masak apa-apa pun. Minum milo panas jer. Perut berdondang sayang terus jam 4.00 petang dua orang manusia tu mengadap makanan tanpa toleh depan dah.

Ayam goreng kunyit. Ni peberet en.beliau. Makan nasi dengan ayam goreng kunyit semata-mata pon ok jer dia neh. Senang aiolss.

Sayur kobis dengan hati ayam. Pssttt..tomato tu jangan curik. Tu saya punya hokeh!!

Sotong. Tak pasti apa nama dia neh? Sotong singgang ke? Hakhak.

Sambal belacan. Opkos la untuk housemate.

Ikan masin dua versi. Sebelah kiri dimasinkan oleh adik ipar saya yang mak mertua kirim itu hari. Yang sebelah kanan dimasinkan oleh saya.

Lepas tu ada lauk sambal ayam ngan limpa yang sehari sebelumnya. Eh, dua hari sebelumnya kot. Aiolss tak sampai hati nak buang. Simpan dalam peti ais tengok boleh makan lagi. Habiskan jela.

Ok. Hari Sabtu dan Ahad sibuk kat kerja. Tak sempat pon menari-nari kat dapur. Tapi malam Ahad tu saya balik kerja lewat tau. Dalam jam 12.30 malam macam tu lah. Kalah Cinderella tau. Balik kerja tanya en.beliau dia cakap lapar sebab tengahhari tu dia makan biasa-biasa jer. Tak makan nasi pun. Lalu kami beli lauk tomyam balik rumah saya masak ayam goreng kunyit again plus telur dadar. Gigihnya saya masak oiii. Jam 2.20 pagi makan nasi okey.

Ehem. Ehem. Alhamdulillah lega bila tengok suami tidur kekenyangan. Terus keletihan ini hilang.
 #Ewahhh ewahhh. Sorok muka lah bawah tudung saji.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...