Para Pengikut..

Klik Me =)

Thursday, 15 January 2015

WISHLIST 2015

Salam uollss..

Untuk tahun 2015 ni banyak benda yang saya plan nak beli. So, kita share sini la supaya kita sendiri tak lupa. Hehe.


Mesin Jahit
(sumber Lazada)

Nak sangat sebiji mesin jahit mini tu. Kelip-kelip mata tengok kat Lazada. Harga pon bukan mahal sangat pon. Hari tu dah pernah survey kedai elektrik. Ada yang mahal, ada yang murah. Siap tokey nak bagi bayar bulan-bulan lagi. Nak sangat belajo jahit. Cikgu tukang jahit dah ada. Ceewaahh.Jangan beli nanti jadi tempat tinggal labah-labah sudah.
 
Oven
(sumber Panasonic)
 
Ni wishlist dari tahun 2014 lagi sampai sekarang tak tertunai lagi. Hope tahun ni dapat beli oven. Nak sangat buat kek. Tengok resepi macam senang je kan. Kita asyik duk buat kek puding gula hangus tu je sampai ke sudah.Tahun lepas siap pinjam oven dengan mak mertua lagi konon nak buat biskut raya. Sempat jugak buat biskut raya 2-3 jenis ngan kek pisang.
 
Almari dapur
Memandangkan kita masih duk rumah sewa kejadahnya kita nak upah orang pasang kabinet kan. Over sangat ni haih. Haha. Jadi kita nak sangat almari untuk letak segala pinggan mangkuk tu. Hari tu masa cik ti mengganas ada jugak dia rosakkan kotak-kotak barangan kaca hadiah kahwin. So, kalau ada almari tu kita nak buh barangan kaca tu semua dalam tu. Tapi asben cakap tak payah beli lagi la. Nanti nak pindah lagi susah nak angkut almari banyak-banyak. Dah la dapur cinonet je. Pastu dia bagi choice, nak meja makan ke almari dapur tu. Tak tahu antara dua.
 
Meja Makan

(sumber Ikea barulah semangat sikit tengok.hehe)

Haha, tak tahu antara dua kan, mari masukkan dua-dua dalam wishlist. Lantaklah dapur jadi sempit pun asben. Setakat nak berzumba kat dapur tu muat lagi. Haha. Tapi nak meja kecik je pon. Yang muat untuk empat orang ok dah. Sampai sekarang kita makan depan tv atas meja kopi tu lagi. Keke. Kalau ramai skit orang hampar tikar makan bersilalah jawabnya.
 
Langsir
(sumber Ikea. Cantiknya corak polkadot neh)

Kiki. Langsir ni pon konon dari tahun lepas lagi nak beli. Pastu pindah rumah terkubur sekejap keinginan tu. Ni datang balik keinginan. Nak langsir kaler hijau. Biar sejuk je mata memandang dalam rumah (biarlah rumah kau panas pun kan). Sekarang duk pakai langsir belas insan dari rumah mak kita lagi.
 
Ni jelah kot wishlist yang besar-besar, yang lain kecik-kecik tu tak payah la nak tulis kat sini. Menyemak je. Haha. (Nampak sangat banyak wishlist)

 


2 comments:

  1. wishlist orang dah kawin memang macam ni..behehe..semuanya untuk rumahh.. yan teringin jugak mesin jahit even langsung tak pandai jahit.. buat ada ada je.. kuang3.. dah ada nanti ntah jahit ke tidak..tp rasa puas hatilaa kot..complete je barang rumah kann

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.kannnn..baru perasan takde pon wishlist nak handbeg ke kasut kerrr...haha.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...