Para Pengikut..

Sunday 19 August 2018

Akaun baru instagram

Salam uollss..

Nak tanya korang berapa akaun media social korang ada..blog berapa bijik??facebook??ig pulak berapa?? Mesti ada dikalangan korang yang ada lebih dari satu akaun untuk tujuan berbeza-beza kan. Macam saya Facebook ada dua akaun. Main acc tu personal punya. Boleh friend dengan sesiapa saja tapi saya tapis jugak yang nama pelik-pelik dengan nama yang macam-macam memang tak friend sangat la. Then dulu ada satu akaun FB  khas untuk pelajar-pelajar. Sebab tak nak campur aduk konon dengan personal dan kerja. Tapi lama2 tu malas handle dua akaun. Last ada satu jela.

Instagram pulak asalnya ada satu jela. Private dan tapis jugak siapa saya nak follow n friend. Sekarang takla tapis sangat. Haha. Pastu bila ada bisnes @izafiza_shoppe bukak akaun kedua khas untuk promote baju-baju kat situ. Tak suka campur aduk akaun personal. Sebab ig tu untuk kita potretkan memori. Lepastu bila ada anak pulak teringin buat satu akaun untuk dia. @danielasyraf_mz. Kat situ update perkembangan dia jela dari kecik sampai besar. Tupun baru je wujudkan ig tu. Masalah sekarang bila ada tiga akaun ni main acc yang personal tu tak terupdate. Bila update or dah uninstall balik, still sama jer. Takde apa2 update pon. Kalau dua akaun lagi memang sentiasa terupdate. Maksudnya bila ada function baru  dia akan appear la kat stories ke kan. Menyampah tau. So terus decide untuk buka new account. Waaa. Sedih mengenangkan 1740 post bergambar kat ig lama tu. Sekarang tak tahu la gambar-gambar tu semua akan throwback buh kat ig baru ke or biarkan je kat situ. Sobsob.

Krik-krik betul tau bila bukak new account ni tetiba blur tak tau nak post apa. Haha. So korang jom lah friend dengan akak yer. Follow ig akak deh. Eh tetiba berakak ni kenapa. Haha.




7 comments:

  1. oohh patut la keluar suggestion tadi ig baru awak..

    ReplyDelete
  2. yang masih aktif twitter dengan fb. Instagram jarang bukak tapi still simpan sebab nak tengok artis update apa hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala..kita twitter tu sampai dah bersawang jarang bukak.haha.

      Delete
  3. twitter paling tak aktif tapi bukak nak baca news. follow yang acc berita2 je hehe..
    IG ade dua satu personal satu link dengan blog. tapi seksa nak jaga hahaha..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...