Para Pengikut..

Monday, 3 June 2013

Petang nan indah.

Salam uollss..


Ewah kau. Asal sebut je pasal makan terus jadik petang nan indah kan. Cuba ajak pergi mancing mesti jadik petang yang membosankan. Owhh. Husbeng pliss nak pegi mancing sila jangan ajak saya. Kang saya mogok bawak satu guni junkfood kan. Hahaa. Harap awak baca entri neh.

Balik dari rumah mak selepas makan kat kenduri dah tu kan. Terus en.beliau ajak jalan-jalan ambik angin kat pantai. ok. Aiolls suka. Sebab nanti mesti kita boleh bagi mukadimmah sikit "Bestkan petang-petang gini pekena ABC". Hahaha. Nampak tak skill disitu berjaya.


Eh, tapi tipulah kalau ABC je kan. Pastu saya pergi ke kaunter intai-intai apa yang ada. En.beliau cakap beli sotong celup tepung. Fine. Tapi keropok tu buat saya terliur sangat. Terus beli dua menu tuh. Sampai kat meja bebel la en.beliau katanya membazir kan. Eh, aiolss makan je kan. Bukan nak buang pon. Cakap banyak je kan. Padahal tak dapat habiskan. Bungkus baki bawak balik rumah. Tulah. Sape suh beli lagi banyak-banyak kan.


Sekarang asyik rasa lapar je. Tambah-tambah kalau hari cuti. Asyik nak mengunyah jer kerjanya. Kedai runcit pulak bawah rumah jer. Asal lapar je turun beli pape untuk dikunyah.

Kemudian en.beliau cakap "Makan lah lagi banyak-banyak. Tengok perut tu dah bunch"
"Eh, tak baik tau kutuk bini sendiri"
"Biarlah. Nak kutuk sampai awak insaf"

BAIKLAH.BAIKLAH.
MULAI HARI INI SAYA AKAN DIET!
MAKAN NASI SEKALI JE SEHARI. TUPUN SIKIT JER
TAKKAN MINUM AIS LAGI.
MINUM AIR SUAM JER.


Puas hati awak kan.
Okey. Yang capslock atas tu saya akan sebut dalam mimpi malam ni okeyyy..

2 comments:

  1. warung POK AWANG kah ? eheh

    ReplyDelete
  2. HH : Warung sebeloh Pok Awang lah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...