Para Pengikut..

Sunday, 22 December 2013

Udang lipan penawar penyakit lelah

Salam uollss..

Hari tu balik rumah mertua ayah beli udang lipan. Saya dah pernah tengok kat internet udang ni. Realiti tak pernah lagi la. Eishhh. Tengok rupa pun dah seram. Besar-besar jugak.

 Mula-mula udang ni rendam air garam skit nak bagi pasir-pasir yang melekat kat udang tu terhapus. Jap, saya pon tak pasti udang ni boleh diperolehi kat mana. Air tawar ke air masin ha??
Then ma rebus udang tu. Tak pasti lak ma letak apa. Bawang putih, serai kot. Hehehe. Tau-tau dah masak kan. Dasar menantu suka makan macam ni la. Hehehehe.


Bila dah masak tu teragak-agak nak makan sebenarnya. Sebab tengok rupa macam lipan besau tu ha. Tapi tengok asben masak syok jer. So, lepas makan nasi saya ratah la. Sedapnyerrrrrr. Tambah-tambah kalau udang tu ada telur lagi la sedap.

Yang ajaibnya kan, saya ni manusia spesis tak boleh makan udang. Makan udang je mulalah sakit dada macam pedih ulu hati pun ada la. Tapi bila makan udang lipan ni takde rasa sakit pon. Okey jer rasa.
Mungkin sebab udang ni dah memang penawar penyakit lelah kan.



6 comments:

  1. udang ulat.. heeee.. ye ke baik tuk lelah? huhu.. tp xelok sgt tuk sape yg ada darah tggi...

    ReplyDelete
  2. Siti : yer.mil kabo leh ubat lelah..

    ReplyDelete
  3. k.na beli kt p.kambing haritu..payoh nk jumpe tp mmg sedap...

    ReplyDelete
  4. baru tau boleh ubatkan lelah
    boleh cari ni
    bagi anak buah
    tq for info
    salam perkenalan dari ida
    jemput singgah blog ida ye
    umielman.blogspot.com
    dah follow blog ni ye

    ReplyDelete
  5. Kak Na : Sedap kan. Nok g cari etek r =)

    ReplyDelete
  6. Ida : Haah. Kita pon pernah dengar gak sebelum ni. Tapi tu baru jumpa udang lipan tuh. tq drop here =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...