Para Pengikut..

Klik Me =)

Wednesday, 11 September 2013

Lesung batu.

Salam uoolllss..
Eh pliss la. Lesung batu pon nak glamor jugak dalam blog saya. Haha. Suka hati ni. Tumbuk bawang sambil senyum-senyum boley? Thehehe.


Lesung batu salah satu list yang paling atas jugak masa beli barang dapur sebelum duk rumah sewa dulu. En.beliau la duk tanya sokmo nak beli kat mana. Sampai la jumpa lesung ni kecil molek je saiznya terus dia jatuh hati. Beli kecik je katanya senang. Kita pon berdua jer. Sangat berjasa lesung tu. Sebab rumah kami ni takde blender so nak tumbuk apa saja guna lesung tu je la. Tapi sebab kecik tiap kali tumbuk bawang mesti tercampak keluar. Sadis sangat.


Pastu suatu hari tu macam mana ntah alu lesung tu tergolek terhempas jatuh ke lantai. Terus patah terbahagi tiga. Aihhh. Biasalah. Masa mak mertua call terus mengadu lesung kiteww patah. Skit-skit nak ngadu kat mak mertua kan. #Mintaksimpatilatu.

Masa balik rumah ma, beliau gantikan alu lesung. Sebab rumah ma ada lebih yang tak guna.
Tu gambar dari instagram. Sebab tu siap ada sebelah menyebelah gitu. Hehe. Kecik cinonet je alu yang ma bagi.  Ma suruh guna dulu nanti dia nak beli yang lain yang besar sikit. Heee.
So raya hari tu masa balik kampung ma pegi beli. Kat Rantau Panjang kot eh. Tak ingat nak tanya. Suka sangat lesung ni. Sebab luas dan dalam. Nak tumbuk dah takdelah sampai tercampak keluar kan. Nak tumbuk banyak-banyak pon takde masalah. Mekasih ma =)



Asal balik rumah ma macam-macam la ma kirim. Mekasih sangat ma. Semoga Allah murahkan rezeki ma sentiasa. Aminnnn.


6 comments:

  1. Rumah saya x pakai lesung batu dah . pakai mesin je jaja.. hahaha =p

    ReplyDelete
  2. Hh:untungla rumah awak joe.

    ReplyDelete
  3. org klate memang cmtu ija..lau balik umah mak,mcm2 dikirimnya..dulu hani slalu g umah nenek...lau nak balik,mcm2 suruh balik masi kat mak...bg pucuk ubi,pisang,lengkuas,mcm2 la..hihi...ape yg ada kat umah dye sume nak bg anak cucu bawak balik

    ReplyDelete
  4. Btolla hani..hehe.pemurah org kelate neh.hehe.

    ReplyDelete
  5. tempoyak ke setabung tu awk? pos cni ckit.. hehehe

    ReplyDelete
  6. Sis Eyta : Haah awk eh. Hehe. Habis la berbau satu opis pos laju nanti.haha.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...