Para Pengikut..

Klik Me =)

Friday, 13 September 2013

Malang nasib mihun goreng.

Salam uollss..


Bersiaran dari opis. Bizi-bizi pon boleh update entri kejap. Heheh. Hari ni Jumaat. Sepatutnya saya bersenang lenang dirumah. Eh, takde maknanya hari Jumaat nak bersenang lenang kan. Macam-macam kerja dirumah harus dibereskan. Tapi memandangkan tanggungjawab terhadap keroje belum diselesaikan sepenuhnya marilah kita bersenang lenang di opis. Hahaha.

Eh, pagi tadi konon tak sempat breakfast nak masak bawak bekal brunch di opis. Pastu gigihlah nak goreng mihun. Dah potong bawang potong sayur semua tumis bawang tiba-tiba terpikir.."Ni mihun aku ni bukan ke kena buh cili boh aka lada giling". Pelupa tahap gaban oii. Lada pon belum rendam air panas, belum tumbuk (umah kitew kan takde blender). Huwaaa...terus derhaka pada resepi mihun goreng.

Inilah dia menu bihun rekaan sendiri on de spot. Sapa mintak resepi gua tampar laju-laju. Haha. Motif nak tampar orang dari dalam lappy boleh kew??



Pastu kang saya bagitahu saya ni kureng la kesukaan terhadap mihun ni. Kalau mihun tu sedap makan jer. Haha. Macam nak bagitahu kat semua orang je yang mihun saya sedap kan. Haha Gelakkan diri sendiri plisss. Jadi marilah kita add on makanan kesukaan yang lain kan. Barulah boleh makan mihun tu sampai licin nanti. Sosej idaman hati.

Okey. Sampai opis buat keje. Tengahhari kot baru sentuh mihun rekaan sendiri on de spot ni. 

Kenyang perut suka hati.
Alhamdulillah.
=)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...