Para Pengikut..

Klik Me =)

Wednesday, 13 November 2013

Weekend di rumah mertua.

Salam uollss.

Weekend yang lalu balik rumah mil. Asalnya kitorang plan nak ke Kuantan sebab sepupu en.beliau kawin. Tapi sebab takde orang jaga rumah so saya ngan en.beliau lah jaga rumah. Tak masak sangat pon sebab mil dah masak banyak, jadik panaskan jer. Hehe #nakcarikminyakpontakjumpa. Haha. Macam mana nak masak kan. Cari peralatan sambil tutup mata kan macam mana nak jumpa. Hahaha. So, lepak rumah mil je sambil tengok tv pastu bukak lappy siapkan kerja rumah. Bosan sangat kalau mil ngan adik-ipar semua takde. Wuuuuuu.

Pastu petang Jumaat ada adik ipar yang laki jaga rumah, so kitorang keluar jejalan ambik angin.

Dah takde koje kan. Semua menda nak snap. Kau dah kenapa.


Macam biasa la kalau pegi pantai haruslah singgah basahkan tekak dengan abc eskrem. Saya je la makan. En.beliau kan tak minum ais, so asyik duk order necsafe o panas je la.


 Tercerah la pulak gambar akhibat efek sinaran mentari kan. Thehehe. Eh, tudung tu suka sangat, lembut je, sejuk je pakai. Adik ipar hadiahkan kat kita. Suka suka suka. Pasni nak ajak dia pegi borong kaler lain pulak. Heeeeee.


Kat rumah ma ada banyak katalog, dari barang dapur sampailah katalog baju. So, kalau bosan aiolls akan belek-belek katalog, kalau dorang berkenan mesti tulis nama kat situ. So, hari tu ma pon suruh saya tulis nama sekali kat mana yang berkenan. Ma nak belanja kerrr??hehehe.


Aiolls pantang tengok kaler hijau terus berangan diri ini pakai beg tu pegi keja. Heee. Tapi asyik hijau jer kan. So, en.beliau cakap pliss la carik kaler lain pulak. Okey. baiklahhh.


Saya jenis simple orangnya, kalau pilih handbeg pon pilih yang simple jer, Suka hbeg tu sangat. Dalam gambar macam kaler jingga kan. Tapi dia tulis kaler pink. So, dan-dan aiolls tulis nama k.long situ. Haha.


Pastu belek-belek tengok yang ma dan adik ipar cop. Heyyy, 5-6 biji beg kot masing-masing cop. Muahaha.


Warna hijau lagik. Tapi yang ni ma cop. Cantik ma. Silakan beli okey. Nanti menantu balik tak nak bawak  handbeg konon-konon terlupa, pastu nak pinjam handbeg ma itueww. =p

Barang dapur periuk semua pun ada, pinggan mangkuk pon ada. Tapi aiolls rasa macam tak penting sangat. Semua dah ada cukup. Kalau nak beli pon bukan keperluan tapi lebih kepada kehendak kan. So, tak nak bazir duit. Ewahhh..motivasi diri nampak.

Tapi bukak je katalog cadar-cadar ni terus motivasi melayang entah ke mana. Hehehe. Yang mana berkenan di mata terus cop tulis nama. Heehehe. nak belinya entah bila, yang penting kita cop dulu boleh. Haha.



Huhu. Sekejap je balik rumah mil. Tak puas pon rasa. Next time nak cuti seminggu balik rumah mil boleyyy? Kau ingat opis tu bapak kau punyer kerrr?? 

6 comments:

  1. ma kaki shopping ke? penuh katalog hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HH : haha.tu la.sapa ke anak2. Ni jangkit ke menantu plok.wakaka.

      Delete
  2. hehe.. kelass mak mertua dia... abis sume katalog dia ade.. jaja, lawa tudung awk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis..hehe.comeykan.lembut je tdung ni.

      Delete
  3. Salam kenal dear...akak pun orang trg...seronok jumpa blog ni..leh lepas rindu kg...

    ReplyDelete
  4. kak Ida : salam kenal kak, tq singgah sini, nanti balik ganu bgtau la, bleh jumpa.hehehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...