Para Pengikut..

Friday 24 April 2020

Salam ramadan 2020.

Salam uollss..


Salam ramadan. Ramadan kali ni semestinya akan menjadi ingatan dan kisah sedih untuk diceritakan pada anak cucu akan datang. Kita menyambut dalam suasana berperintah kawalan pergerakan. 

Kalau dulu awal-awal ramadan mungkin banyak kenderaan bersusun dilebuh raya. Warga kota pulang ke kampung untuk menyambut ramadan bersama keluarga dikampung.  Kini jalan hening. 

Kalau dulu kita berpusu-pusu di bazar ramadan membeli juadah berbuka yang kadang kala hanya hadir waktu ramadan. Sekarang mungkin hanya perlu order melalui e-bazar.

Kalau dulu kita pasti punya hari tertentu untuk menyambut ramadan diluar-dari semahal-mahal iftar di hotel2 hingga sesederhana berbuka ramai-ramai di dataran. Kini sepanjang ramadan kita akan menyambutnya di rumah sahaja.

Kalau dulu setiap malam kita menghidupkan ramadan dengan berterawih di masjid atau surau, sekarang solat terawih dirumah bersama keluarga atau bersendirian.

Namun ingatlah, dimanapun kita, dalam apa cara sekalipun kita menyambutnya marilah kita hidupkan ramadan dengan perbanyakkan amalan wajib dan sunat. Semoga ramadan tahun ini menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya. Aamiin.

Salam ramadan buat semua membaca. 

2 comments:

  1. Salam ramadan dan selamat berpuasa

    ReplyDelete
  2. Ramadan sentiasa datang dengan kegembiraan, ayuh puasa yuk !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...