Para Pengikut..

Wednesday 1 April 2020

Senibina rumah banglo 1 tingkat yang cantik

Salam uollss..

Sepanjang RMO ni korang buat apa jer kat rumah. Saya super busy dengan Work From Home. Time stress dengan kerja kita google cari dekorasi dan senibina rumah idaman. Tak salah berangan kan. Hehe. Korang punya rumah idaman macam mana? Saya selalu berangan nak rumah yang ada tanaman segar di hadapan rumah . Bangun pagi buka tingkap terus boleh hirup oksigen dari tumbuhan yang ditanam. Saya jumpa pasal senibina rumah ni yang cantik sangat. Tak terfikir pulak ada design rumah macamni kat Malaysia ni tau. Rumah banglo 1 tingkat 5 bilik tidur 4 bilik air  ni lain dari yang lain tau. 


Rekaan rumah banglo setingkat ini berkonsepkan alam semula jadi di dalam rumah. Setiap ruang di dalam rumah disambungkan antara satu sama lain dan bertumpukan pada elemen alam semula jadi di dalam rumah ini iaitu open courtyard. Rekaan open courtyard ini adalah terbuka dan hanya boleh dinikmati oleh pengguna di dalam rumah itu sahaja. 

So privacy sangat kan. Boleh feeling baca surat khabar sambil minum kopi tepi pokok bunga rose. Hehehe.


Rekaan landskap courtyard itu terletak kepada cita rasa pengguna. Kemasan luaran rekaan ini bertemakan minimalis dengan minimalkan pengunaan corak dan coping. Disertakan juga rekaan 'light shelf' pada tingkap untuk melantunkan cahaya semula jadi luar masuk ke dalam ruang tertentu di dalam rumah ini. Dengan keluasan 5221 kaki², rekaan banglo setingkat ini mempunyai 5 bilik tidur dan 4 bilik air. Rekaan ini sesuai di mana-mana sahaja lokasi tanah yang berbentuk segi empat sama tidak kira di bandar mahupun di desa. 

So macam dengan rumah idaman korang pulak?



2 comments:

  1. Jom awok kumpul duit wat sutir belakang rumah mok.

    ReplyDelete
  2. Sama, suka sangat dengan konsep ada taman kat tengah. Tapi terfikir juga, nak buang sampah macam mana cara mudah ya?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...