Para Pengikut..

Sunday 1 January 2012

Fungsi bridesmaids

Salam uolls..

Memperkenalkan barisan bridesmaids saya..

jeng jeng jeng..

Gileww bridesmaid (bm) saya nak posing cenggini??

Bm ni umpama penyeri dalam majlis. Tambah-tambah waktu diakad nikah kan. Sebab bm akan ada disisi saat debaran pengantin perempuan sampai ke kemuncaknya waktu mendengar 'aku terima nikahnya sekian binti sekian'. Bm ada disisi untuk kesat air mata kesyukuran atau sekurang-kurangnya menghulurkan tisu. Bm jugak beratur penuh sopan mengangkat dulang hantaran. Sebab bm biasanya berpakaian sedondon. Jadi dalam gambar ia akan nampak sangat comel seolah-olah sang puteri dikelilingi dayang-dayangnya.

Saya rasa bm penting jugak kot. Supaya pengantin tak rasa keseorangan. Tak kiralah siapa bm anda tu. Baik sedara-mara, anak-anak buah, kawan rapat atau sesiapa saja. Jenuh jugak nak pilih sapa yang perlu jadik bm. Kalau boleh biarlah mereka sama-sama kenal. Supaya mereka tak kekok nak bergurau senda sesama sendiri. Jugak bm biarlah mereka yang happening. Yang sentiasa buat kita hepi senyum sentiasa. Wah! bm yang baca sila jangan berdebar. Hehe.

Sebab hantaran saya lebih dari tujuh. Jadi saya perlukan lebih dari tujuh bm. Alhamdulillah sudah melamar mereka petang tadi. Ada sembilan orang kesemuanya. Cuma ada 2-3 orang lagi yang belum bagi keputusan pasti. Biarlah mereka cakap saya terlampau eksaited sebab bagitahu mereka sebelum dua bulan akan datang. Memang saya eksaited. Satu lagi biar saya booking mereka siap-siap. Means kalau mereka ada agenda lain hari itu terpaksa cancel yer sebab saya dah booking kamu dua bulan awal. hehe.

Cuma sekarang ni nak pilih tema pakaian. Sila berbincang baik-baik. Harap dapat buat keputusan yang dipersetujui secara aman. hehe. Saya tahu saya tak akan lama disini. Jadi mungkin peluang ini dapat memberi kenangan antara saya dan mereka. Sayang kamu banyak-banyak my future bridesmaids.
=))


7 comments:

  1. bestnya ada bm mcm tu kan.sweet gitu =)

    ReplyDelete
  2. nk jgk! tp x tnye sape2 except my bbf srg tu.yg tu dh knfem.yg len xtau la.rase plh rndom je.huhuhu. bestnye kalu bm ni pkai baju same sume!

    ReplyDelete
  3. Iwanis : tula.sweet sgt =)

    dida : hee.kawan sy jauh2 wak.takot tbe2 dorg xdapat dtg.dahla ura2 mengundi bln 3.sob.jadik carik bm yg dekat2 senang.=)

    ReplyDelete
  4. wah bestlah ada bridemaid..jijah takde pon...hehehe

    ReplyDelete
  5. jijah : hehe.kebetulan je yang diorang ada.=)

    ReplyDelete
  6. hehe. xsbar nk jd slh seorg :p

    ReplyDelete
  7. ayu sayang : hehe.alamak.bridesmaid dh muncul.heee..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...