Para Pengikut..

Klik Me =)

Monday, 17 September 2012

Dear PJJ..Gudbye to you =p

Salam uolls.

Alhamdulillah kepada Maha Pencipta Alam Semesta.

Setelah kurang empat bulan terpaksa berPJJ dengan en.beliau terchenta (Macam la lama sangat kan)akhirnya kami tak bergelar PJJ lagi. Yeayyy!!!Tahniah kepada kami. Thehehe. Tahniah jugak kepada en.beliau dapat keje dekat ngan saya. So, saya tak perlu tukar kerja. Muahaha.

Tulah. Bila asyik duk mesej dia cakap tak suka jauh gini. Sampai en.beliau cakap kalau saya berjaya carikan keje yang sesuai dengan kelayakan, sesuai dengan jiwa beliau, beliau akan balik Terengganu. Jadi isteri yang gigih ni mencari la merata tempat. Sampai pergi sendiri tanya tokey bila tahu ada kekosongan. Sampai tokey tanya i 'u ka mau keja sini?' Malu i dibuatnya. Ada ka patut i yang pakai ayu-ayu ni nak keje situ. Apesal tetiba ber'i' pulak neh.

Ok.


Sampai la satu hari tu jumpa la num sorang Pak Aji ni. So call la dia. Cerita itu ini begitu begini. Then dia cakap nanti dia akan call semula. Masa tu rasa macam dah takde harapan kot. Sebab Pak Aji tak bagi apa-apa harapan pun dapat ke tidak. Saya pun terus fedup tak nak cuba nasib dah. Terus fikiran-fikiran negatif menerawang dalam kepala. Mungkin pak aji tu cakap 'nak keje tapi tak bersungguh-sungguh, isteri pulak yang call 'atau pak aji tu cakap 'betul ke pompuan ni, meroyan kot'. Eh. Maafkan saya pak aji tersalah tafsir.

Dua-tiga hari kemudian dapat call dari seseorang. Katanya dia anak Pak Aji. Dia suruh en.beliau datang interbiu. Menyorak riang dalam hati. Terus call en.beliau paksa dia balik. Thehehe.

Alhamdulillah.

Khamis ni en.beliau start keje sini.

p/s : pasni misi mencari rumah sewa pulak. Semoga Allah permudahkan. Amin.

8 comments:

  1. wahhh..best nyer xPJJ lagi..! mahu jugaaaaa~ uwaa.. congratzz btw.. xla rindu2 lagi kan.. =)

    jom exchange link :
    http://the-red-heart.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ctmz : Heee.Alhamdullilah..sabar2..next time turn ct pulak =)

    ReplyDelete
  3. PJJ tu pegi jalan-jalan ker... :D
    Anyway, i dah follow your blog...

    ReplyDelete
  4. untung la PJJ skjap je..hehe..yes, trus kan misi mencri umah sewa, xsabau nak duk sndiri nih..:p

    ReplyDelete
  5. Izni : Heee..btol tu.pandai..

    Mila : heee..eksaited =p

    jojo : kat Manir joe =)

    ReplyDelete
  6. jelessss tahap maksima!!! sob..sob

    ReplyDelete
  7. Kak Sha : jelezzzz jugak k.sha dah ada rania =p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...