Para Pengikut..

Thursday 10 October 2013

Tiga minggu sudah.



Salam uollss.

 Bizi bebenor kan. Seminggu tak update. Hari tu Mama Rifqi  tegur saya cakap suruh update belog. Padahal masa tu baru tiga hari kot tak update kan. Nampak sangat Mama Rifqi peminat setia aiolls.haha.#bajetdivapunboleh

Diam tak diam dah tiga minggu rupanya saya tak makan ayam. Hari tu sebab tiap-tiap hari makan ayam sampai muak mual dah. Pastu terus stop beli ayam. En.beliau pun sekarang jarang makan malam dah. Saya pun jadi malas nak masak makan sorang-sorang.

Pastu timbang tengok berat turun 500g. Bersorak riang la kan.haha.Turun sikit pun bersorak. Pastu sepanjang tiga minggu saya asyik makan ikan je. huhu. Kadang-kadang buat nasi goreng. Tapi tetap tak boleh ubah gaya hidup makan lewat malam. wuhuhu. Tiap kali saya nak diet dengan hanya makan nestum mesti en.beliau rekues suruh masak kan. Jadi mana boleh saya terliur dengan masakan sendiri kan. Terpaksa la tangguh mood nak berdiet. Hehehe.Sengaja mencari alasan kannnn.
















Banyak lagi kot tapi lapar sangat tak tersnap gambar. Thehehe.
Tiga hari lepas baru beli ayam setelah tiga minggu tak beli. Tu pun sampai hari ni tak masak apa-apa berasaskan ayam. Heee. Ayam jangan merajuk dengan ai sudah.
 
Eh, en.beliau ni kadang-kadang dia tak sporting jugak bab-bab ambik gambar makanan ni. Pastu dia pernah la cakap kan.
 " Ikan goreng tu pun nak ambik gambo"
"Eh, sukati la ai kan blogger". Muahaha. Apa kaitan blogger ngan ikan goreng???
Pastu satu hari tu agaknya sebab jiwa ini sentap kot jadi lepas hidang makanan terus saya duk bersila nak makan. Dia pelik la kot sebab pe tak snap gambar dulu.
 "Aik,tak nak ambik gambar dulu ke awak?"
"Tak" Saya jawab pendek sambil mengunyah nasi laju-laju. Tu menyesal la tu. Sapa suh tegur kan. Kikiki.
Padahal saya dah ambik gambo kat dapur tadi awal-awal.

Okey. Tu je nak story. Bye!

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...