Para Pengikut..

Klik Me =)

Wednesday, 20 March 2013

Jom kira BMI.

Salam uollss..

Hari ni kat opis duk sembang pasal berat. Dulu masa tengah kapel en.beliau selalulah suh makan banyak-banyak biar berisi skit. Sebab masa tu berat saya underweight. Kemudian sebelum kawin saya telan jugak VCO tuh. Berat naik bertubi-tubi. Tapi takdelah sampai orang tegur saya 'eh, dah berisi dah eh sekarang'. Agaknya berat tu naik kat tulang. Muahaha. Now berat duk main-main je sekejap timbang 49kg, sekejap timbang 50kg. Tiadalah wujud istilah diet dalam kamus hidup saya. Ewaahh. Tak bleh bla kamus hidup tuh. Tapi diet poket tu adalah. Hikss. Jadi sekarang makan je time ada selera nak makan. Jadual makan sangat tak bersistematik. Makan pagi jarang-jarang. Makan tengahhari tu memang wajib kan. Makan malam pulak kadang-kadang jam 10pm ke atas. Sangatlah tak mengamalkan gaya hidup yang sihat kan.

Sampai hari ni pun saya ingatkan berat saya underweight. Tup-tup tadi tergerak hati nak kira BMI. Wahhhhh. Berat dah normal. Atau bagi ayat sedap skit ideal. Yeayyyyy!!!

Dengan ketinggian 154cm untuk capai BMI yang ideal saya perlukan berat 44kg. Owhhh.. Saya masih boleh diet lagi rupanya.

Jom diet!!


3 comments:

  1. jom diett..tapi after deliver la..nak diet jgakk

    ReplyDelete
  2. hehe..tu la..jom diet!

    ReplyDelete
  3. Jom check status berat badan menggunakan kalkulator BMI interaktif.
    Terimakasih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...