Para Pengikut..

Tuesday, 6 May 2014

Puasa bulan Rejab.

Salam uollss..

Semalam pakat dengan anak buah nak puasa. Pastu dah terbayang-bayang mee dalam fridge. So, goreng mee la kita. Hari tu masa kat rumah fil ma masak mee goreng basah. Ya Allah hai teringat-teringat okey. Terus nak buat mee goreng basah. Pukul 5.00 petang msj siap-siap kat anak buah suruh dia keluarkan ayam dan mee. 

Balik keje kul 6.00 petang terus ktung ktang kat dapur. Ngam-ngam siap goreng mee bunyi azan. Penuh pinggan dua-dua ni makan. Heee. Macam mana la lemak tak berkembang dengan jayanya kann.


Satu bungkus okey aiolls masak. Haha. Sebab mee tu dah beberapa hari kot dalam fridge. Kalau masak separuh bimbang nanti sampai membeku mee tu. Bhahaha. Belajar dari pengalaman okey.

Kemudian pagi tadi konon nak bangun sahur pulak. Bangun 5.30 am. Elok-elok tengah makan siap jerang air nak buat tea o panas tiba-tiba bunyi azan. Huwaaaaaa. Ni nak teruskan puasa ke tak neh. Hahaha. Terus telan mee dalam mulut. Takpe la. Kita sambung puasa sunat Rejab esok plak yer.


Hari ni tetiba terasa nak makan nasi berlauk. Pegi kedai seberang jalan opis. Ni la lauk yang biasa aiollss tapau. Sekarang kan banyak bawak bekal. Jarang da nak tapau nasi berlauk.

Nasi putih
Ayam goreng berempah
Kuah gulai terung
Ulam-ulam
Curik cili dalam kuah singgang


Tak lupa jugak tea peng yang kawww.


Heeee. Sori kekawan yang berpuasa. Terliur pulak nanti. Heee..
 Selamat berpuasa dan selamat berbuka =)

5 comments:

  1. rindunya nak mkn dgn dia depan tv sambil gosip2.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. HH : windu jugak awok!!

      Delete
  2. nk goreng mee balik nnti - terliur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Delimasari : hehe..alamak.kita tengok balik pun terliur lagi neh.

      Delete
  3. dap nye mee goreng basah..kene bg resepi ni.. :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...